Asien-Europa konference om lifelong learning

Den 24.-26. november afholder ASEM konference om lifelong learning i Beijing under temaet Frameworks for Supporting Lifelong learning. ASEM er et samarbejde mellem en række europæiske og asiatiske universiteter. Konferencen arrangeres af Peking University i samarbejde med Danmarks Pædagogiske Universitetsskole

Konferencen vil være forum for udveksling af forskningsresultater og regionale erfaringer med implementering af lifelong learning strategier samt udveksling af viden mellem forskere og politikere inden for voksenuddannelsesområdet.

Konferencen er tematiseret i fem netværk:

• Udvikling af IKT kompetencer og e-læring i livslang læring
  • Kompetenceudvikling som arbejdspladslæring
  • Professionalisering af livslang læring og uddannelse af lærere
  • Nationale strategier med hensyn til motivation og barrierer
  • Kernekompetencer og livslang læring

Nationalt Center for Kompetenceudvkling (NCK) deltager i netværk 2, Kompetenceudvikling som arbejdspladslæring, og i netværk 3, Professionalisering af livslang læring og uddannelse af lærere.

Kontakt: www.dpu.dk/asem

Oops, an error occurred! Code: 20231130100151a44e4a55