Brug krisen til at skabe en stærkere virksomhed

Undervisningsministeriet skriver: I stedet for at fyre medarbejdere i krisetider burde virksomheder satse på at videreuddanne dem. Sådan lød budskabet fra alle parter ved konferencen "Uddannelse i en krisetid", som blev holdt på Kold College i Odense den 19. marts.

I artiklen hedder det blandt andet: "Konferencen satte fokus på, hvordan de fynske virksomheder kan bruge uddannelse til at holde ledigheden nede og komme styrket gennem krisen. Muligheder, der gør sig gældende over hele landet.

Bertel Haarder beskrev i sin tale samspillet mellem virksomheder og uddannelsesinstitutioner og pegede på mulighederne for at styrke kompetenceudviklingen af arbejdsstyrken. Samtidig opfordrede han virksomheder til at gøre brug af de mange forskellige uddannelsesmuligheder for voksne. Både i tider med krise og med fremgang."

Læs hele artiklen på UVM's hjemmeside

Oops, an error occurred! Code: 20231130100110f4bcf2fb