Engelsk pendant til det nyoprettede NCK

Danmark er ikke det eneste land, der med etableringen af NCK vil samle, kvalitetssikre og formidle viden og forskning inden for voksen- og efteruddannelsesområdet. I England er der i 2007 etableret en lignende institution.

IFLL - The Inquiry into the Future for Lifelong Learning - er en uafhængig forskningsinstitution med en række forskere der beskæftiger sig med strategisk arbejde i forbindelse med lifelong learning.

Centeret undersøger offentlig og private investeringer, evidens på voksenuddannelsesområdet, samt udvikling af nye perspektiver på politikker og praksis. Arbejdet bygger på centrale principper for lifelong learning og vil munde ud i et Strategic Framework for the Future i 2009. På www.lifelonglearninginquiery.org.uk. er der links til centrale principper, begreber og papers om lifelong learning.

På længere sigt formidler IFLL evidens og resultater fra konkrete indsatsområder som for eksempel livslang læring og bæredygtig udvikling, arbejdspladslæring, velstand, beskæftigelse og arbejde. Som noget nyt har IFLL givet mulighed for, at man på deres hjemmeside kan bidrage med evidence inden for en række temaer som livslang læring og teknologisk ændringer, demografiske ændringer, den offentlige, private og frivillige sektors rolle i relation til voksenlæring.

NCK vil løbende fortælle om IFLLs aktiviteter og resultater.

Yderligere information

Jane Rohde Voigt, NCK, telefon 8888 9898, jrv@dpu.dk