Indvandrerkvinders kvalifikationer kan bruges bedre på arbejdsmarkedet

Nyhed fra AKF: En stor del af de indvandrerkvinder, som i dag forsørges af familien, kan komme i arbejde, hvis kommunerne styrker indsatsen. Det viser en ny undersøgelse fra AKF, Anvendt KommunalForskning

AKFs undersøgelse viser, at ønsker om arbejdsidentitet, forpligtigelse over for familien, økonomisk uafhængighed og en sikring af fremtiden i Danmark motiverer kvinderne til at komme i arbejde. Fordi mange familieforsørgede indvandrerkvinder selv har valgt at stå uden for arbejdsmarkedet, er det helt centralt at have fokus på motivationsfaktorerne, når kvinderne tilbydes hjælp til relevant beskæftigelse.

Undersøgelsen er bestilt og finansieret af Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration og gennemført af AKF i perioden oktober 2007 til oktober 2008.

Læs mere om undersøgelsen og hent rapporten hos AKF.

Oops, an error occurred! Code: 2023113010013565e83d01