Krisen skal sætte skub i efteruddannelse

Nyhed fra NVL DialogExpress 1/2009: Både arbejdsgivere og fagforbund peger på øget voksen- og efteruddannelse som en konstruktiv vej at gå, inden fyresedlerne skrives, eller medarbejdere går på arbejdsdeling i virksomheder, der er presset af den økonomiske nedgang.

DialogExpress skriver blandt andet: "Dansk Erhverv, som repræsenterer virksomheder inden for fortrinsvis handel og service, opfordrer sine medlemmer til at granske mulighederne for at iværksætte efteruddannelse, når de i denne tid rammes af recession. Virksomhederne vil derved kunne spare lønomkostninger, fastholde samt opkvalificere medarbejdere og få et pusterum til at se, hvor alvorlig krisen tegner sig."

I artiklen udtaler konsulent Peter Sørensen hos Danske Erhvervsskoler: "Foreløbig er det især ledige inden for den hårdt ramte bygge- og anlægsbranche, som er under opkvalificering. Men i takt med at recessionen er godt på vej til at brede sig til områder som handel og service, vil aktiviteterne også øges her."

Læs hele artiklen på http://www.nordvux.net

Oops, an error occurred! Code: 202311301001150f4e1c61