Kronik: Nyt samarbejde om velfærdsuddannelserne

Undervisningsministeriet skriver: 16. marts 2009 inviterede undervisningsminister Bertel Haarder til topmøde om velfærdsuddannelserne. Blandt andre Danske Regioner, Kommunernes Landsforening, FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium deltog. Det kom der en kronik ud af, der kan læses på Undervisningsministeriets hjemmeside.

På Sygehus Lillebælt har erfaringerne med jobudvikling sat fokus på behovet for attraktive og relevante efter- og videreuddannelsestilbud. På sygehuset har man for eksempel uddannet sygeplejersker til at varetage dele af lægernes arbejde. Det har ført til højere effektivitet, større arbejdsglæde og større patienttilfredshed. Sygehus Lillebælt vurderer, at jobudvikling med fordel kan udbredes til andre områder med velafgrænsede opgaver, der har et veldefineret udfaldsrum. Det viser, at uddannelserne retter sig mod dynamiske områder, der hele tiden forandres og udvikles. Det stiller krav til professionshøjskolernes videreuddannelsestilbud.

Læs hele kroniken på Undervisningsministeriets hjemmeside

Oops, an error occurred! Code: 202311301001036f55b739