Metoder og redskaber til, systematisk kompetenceudvikling

NCK skal stå for indsamling, dokumentation og formidling af metoder og redskaber, der anvendestil at planlægge og gennemføre VEU og kompetenceudvikling i offentlige og private virksomheder

NCK skal også indsamle erfaringer om virksomheders uddannelsesplanlægning og kompetenceudvikling af medarbejdere. Målet er at give især virksomheder, uddannelsesudbydere og andre interesserede kendskab til relevante metoder, redskaber og erfaringer, der kan anvendes til at etablere og gennemføre systematisk kompetenceudvikling i virksomheder.

Der arbejdes nu med litteraturstudier og en eksplorativ undersøgelse. Undersøgelsen har til hensigt at indfange erfaringer fra virksomhedernes arbejde med kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning. Der er særligt fokus på hvilke metoder og redskaber, der anvendes.  Den eksplorative undersøgelse skal bidrage til det første temhæfte, som udkommer i dette efterår. Der bliver også udviklet design for faktaark, som skal bidrage til erfaringsudveksling. Faktaarkene skal kortlægge de benyttede redskaber og metoder set i de kontekster, de benyttes i.

Kirsten Aagaard, NVR, kiaa@viauc.dk

Oops, an error occurred! Code: 20231130100145e46c8f20