Systematisk kvalitetsarbejde i voksnes læring

Ny rapport fra NVL giver indsigt i, hvordan man arbejder med voksnes læring i de nordiske lande. Rapporten er ment som en inspiration til at fokusere på kvalitet og til hvordan området kan udvikles.

Nordisk Netværk for Voksnes Læring (NVL) etablerede en nordisk tværsektoriel arbejdsgruppe med det formål at udveksle og kortlægge aktuelle erfaringer og arbejde med kvalitet og ikke mindst sikre fortsat kvalitetsudvikling på området.

For at kortlægge og indsamle så mange nationale erfaringer som muligt etablerede NVL sideløbende nationale tværsektorielle arbejdsgrupper. Perspektiver og pointer herfra indgår i det samlede nordiske arbejde.

Denne rapport er et resultat af den nordiske kvalitetsgruppes arbejde. Den beskriver konkrete virkelighedsnære eksempler på arbejdet med kvalitet i forskellige sektorer og på forskellige niveauer i organisationer og institutioner.

Rapporten har ikke til formål at give et fuldstændigt billede af arbejdet med kvalitet i voksnes læring, men synliggør væsentlige faktorer, der har betydning både for oplevelsen af og arbejdet med kvalitetssikring.

Læs hele rapporten Systematisk kvalitetsarbejde i voksnes læring (pdf)

Læs opsummering af rapporten (pdf)

Oops, an error occurred! Code: 20231130100152567817a8