Transfer - mellem uddannelse og arbejde

Hvordan kan vi bruge det, vi har lært gennem uddannelse i vores arbejde? Hvilke faktorer fremmer processen mellem undervisning og arbejdsplads?

Tirsdag 3. november 2009,  kl. 01:00 - 01:00

DPU, ÅU, Tuborgvej 174, 2400 København NV i Lokale A220

Siden firsernes begyndelse har der været international forskningsinteresse for transfer. Interessen er ikke mindst begrundet i et stort ønske om at opnå større udbytte af undervisningen.

Professor ved DPU og leder af Nationalt Center for Kompetenceudvikling Bjarne Wahlgren tager udgangspunkt i samspillet mellem den lærende, læringssituationen og anvendelsessituationen, når han præsenterer viden der virker om transfer.

Lektor, forskningsprogramleder på Institut for Læring, Steen Høyrup Pedersen følger op med konkrete eksempler. Hvordan anvender ledere og medarbejdere de erfaringer, som de kommer ind på uddannelserne med? Hvordan anvendes teorier i det daglige arbejde i såvel private som offentlige virksomheder?