Fattigdom og social udstødelse er tema i nyt nummer af Dialogweb

Dette år er det europæiske år mod fattigdom og social udstødelse. Ud over de 27 EU-medlemsstater deltager også Norge og Island. Se hvordan det ser ud i Norden i dag, og hvad der gøres for at forbedre situationen i nyt nummer af DialogWeb.

Du kan blandt andet læse om EAEA, den europæiske paraplyorganisation for voksenuddannelse. De mener, at voksenuddannelse giver udsatte mennesker grundlæggende færdigheder. EAEA opfordrer derfor medlemsorganisationer til at dele deres erfaringer og løsninger. Formanden Sue Waddington påpeger, at udsatte mennesker, der deltager i voksenuddannelse blandt andet gør dem mere aktive i samfundet og øger deres velfærd.

I Åland er et nyt integrationsprojekt i sin vorden. Projektet, Integration.ax, arrangeret af Medis (Civic Institute) og er et kursus for migration af mennesker med andet modersmål end svensk. De studerende tilbydes praktik, sprogkursus og orientering. Den grundlæggende idé er altid at bygge videre på hvilken uddannelse og arbejdserfaring deltagerne havde i deres hjemland.

Læs DialogWeb

Oops, an error occurred! Code: 202311300958172f4de90a