Fokus på RKV

Første udgivelse fra NVR om realkompetencevurderinger er på gaden. Fremover vil NVR udgive et nummer af "Fokus på RKV" hvert forår og efterår.

Opgaven med at anerkende realkompetencer er lovgivningsmæssigt lagt ud til institutionerne. Mange har derfor en opgave med at udfylde og tilrettelægge, hvordan man vil arbejde med dokumentation, vurdering og anerkendelse af realkompetencer. Der peges meget relevant i politiske udmeldinger fra både EU og undervisningsministeriet på, at arbejdet med anerkendelse skal være troværdigt, gyldigt og pålideligt for at skabe tillid til det.

Det er derfor også nødvendigt at skabe fælles platforme og samarbejde om, hvordan arbejdet bedst muligt gribes an. Det er et stort og vigtigt arbejde med mange udfordringer. Udgivelsen af "Fokus på RKV" fra NVR skal ses som et bidrag til kvalificering af arbejdet med RKV på tværs af alle interessenter og aktører, skriver Kirsten Aagaard blandt andet i forordet.

Læs Fokus på RKV nr. 1

Oops, an error occurred! Code: 20231130100127cd85900d