Internationalt netværk om professionalisering med speciel fokus på voksenlæreruddannelse

På ASEM-konferencen i Beijing i november 2008 blev der i netværket sat fokus på professionaliseringsbegrebet og på måling af effekt af kompetenceudvikling af voksenlærere.

Under ASEM-samarbejdet, der er et samarbejde mellem omkring 40 europæiske og asiatiske universiteter inden for uddannelsesområdet, er etableret et netværk om professionalisering med speciel fokus på voksenlæreruddannelse.

Centerleder Bjarne Wahlgren, NCK, deltog. Til næste møde i netværket – juni 2009 – blev det aftalt, at NCK skulle komme med et bud på, hvordan der på internationalt plan kan arbejdes med effekten af kvalificering af voksenlærere. Interesserede, der kunne tænke sig at bidrage til dette arbejde, kan henvende sig til Bjarne Wahlgren, wahlgren@dpu.dk.

Oops, an error occurred! Code: 202311301001300154f481