Konference om lifelong learning i Beijing

I regi af ASEM-samarbejdet, der er et samarbejde mellem omkring 40 europæiske og asiatiske universiteter inden for uddannelsesområdet, blev der den 23. til 26. november 2008 afholdt konference under overskriften: Frameworks for supporting Lifelong Learning.

Under konferencen arbejder fem netværk under følgende overskrifter:

• IKT og e-learning i livslangt læringsperspektiv
  • Kompetenceudvikling som arbejdspladslæring
  • Professionalisering med speciel fokus på voksenlæreruddannelse
  • Nationale strategier for livslang læring, motivation og barrierer
  • Kernekompetencer Under hvert netværk blev der fremlagt en række konferenceoplæg.

Under hvert netværk blev der fremlagt en række konferenceoplæg. Oplæggene er samlet i en engelsksproget konferencerapport, Asia-Europe Conference on Lifelong Learning, Beijing, november 2008.

Konferencen er væsentlig ikke mindst i et globaliseringsperspektiv, hvor livslang læring spiller en stadig stigende rolle.

International direktør Arne Clausen, DPU, er formand for ASEM-samarbejdet, der fra Danmark er støttet af Undervisningsministeriet, Udenrigsministeriet og DPU.

Undervisningsministeriet og DPU er repræsenteret i styregruppen og begge institutioner deltog i konferencen.

NCK deltog i to netværk, Kompetenceudvikling som arbejdspladslæring og Professionalisering.

Læs om Internationalt netværk om professionalisering

Læs også pressemeddelelse fra DPU

Læs mere om konferencen på www.dpu.dk/asem

Oops, an error occurred! Code: 20231130100131dc7dc834