Medarbejderdreven innovation og arbejdspladslæring

Danmarks Pædagogiske Universitetsskole (DPU), Århus Universitet, Campus København, tilbyder sommeren 2009 en uges forskningsbaseret efteruddannelse om blandt andet medarbejderdreven innovation og arbejdspladslæring.

Sommerskolen finder sted i uge 34, d. 17-21 august 2009.

Et af de temaer, der udbydes er: Medarbejderdreven innovation og arbejdspladslæring.

Temaet for kurset er arbejdspladsen som arena for læring og innovation. Hvordan kan arbejdspladsen indrettes så den skaber de optimale muligheder for at medarbejderne lærer og handler innovativt? Hvilke forhold hæmmer og fremmer innovation og læring i arbejdet?

Vi vil undersøge og diskutere de grundlæggende karakteristika ved innovation, og hvad de basale former for innovation er? Centralt står medarbejderdreven innovation, hvor medarbejderne på alle niuveauer i organisationen betragtes som væsentlige ressourcer for og kilder til innovation i virksomheden.

Innovationsprocesser i arbejdet ses både som væsentlige for den enkelte medarbejders trivsel og udvikling i arbejdet, og som en faktor af betydning for virksomhedens strategi og målopfyldelse.
Der vil blive fremlagt spirende internationale og nationale initiativer inden for feltet, og overvejelser over fremtidige forsknings- og udviklingsprojekter inden for området.

Målgruppe
Uddannelsesansvarlige, uddannelsesplanlæggere, HR-personale, konsulenter og ledere af udviklingsprojekter inden for såvel offentlige som private virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

Kursusleder: Steen Høyrup

Læs mere på DPU's hjemmeside