Når kompetenceudvikling er noget vi gør

Nyt temahæfte fra NCK stiller spørgmålet: Hvad gør, at nogle virksomheder er så optaget af kompetenceudvikling, at det nærmest er en selvfølgelig aktivitet, der er fuldt integreret i virksomhedernes drift?

Dette temahæfte belyser kompetenceudviklingens afhængighed af virksomhedernes forretningssituation og fokuserer på virksomheder med så gunstige forudsætninger for kompetenceudvikling, at kompetenceudviklingen
må forstås som en integreret del af virksomhedsudviklingen. Hvorvidt metoder og redskaber anvendes i konkrete virksomhedsprocesser er dermed langt mere end et spørgsmål om deres egen fortræffelighed. Afgørende er den kontekst, hvori de bringes i spil.

Temahæftet beskriver tre hovedvarianter af kompetenceudvikling, hvor den nærmest er en givet ting. Tanken er, at der hermed lægges et spejl frem til inspiration for virksomheder, der påtænker at opprioritere  kompetenceudviklingen som del af virksomhedernes forretningsstrategi.

Temahæftet henvender sig til interesserede uddannelsesansvarlige i virksomhederne og til professionelle uddannelsesplanlæggere på uddannelsesinstitutionerne.

Læs temahæftet (pdf)

Oops, an error occurred! Code: 202311300958407fa6cb9e