Nul tolerance over for snyd med AMU tilskud

Undervisningsministeriet skriver, at Undervisningsminister Bertel Haarder gjorde på et samråd i Folketinget den 20. januar klart, at regeringen har en klar og entydig "nul-tolerance"-politik over for snyd og svindel med offentlige tilskud.

Citat fra Undervisningsministeriet: "Samrådet var indkaldt efter, at Danmarks Radio den 7. december 2008 bragte et indslag, der indeholdt påstande om snyd med AMU-kurser. I den konkrete sag, som DR skildrer, er der en begrundet mistanke om, at en køreskole – Nygaard Gruppen Vejle A/S – med statstilskud har haft egne ansatte optaget på skolens AMU-kurser, uden at de ansatte har deltaget i kurserne. Dét er ikke lovligt, og statstilskuddet er i et sådan tilfælde modtaget uberettiget."

Læs hele nyheden på www.uvm.dk

Oops, an error occurred! Code: 2023113010012099876be0