Ny uddannelse på VVU niveau for ungdoms- og voksenundervisere

NVL skriver: Danmarks evalueringsinstitut har positivt akkrediteret 10 nye uddannelser, der er tilpasset nye brancher og behov, heriblandt en ny uddannelse for ungdoms- og voksenundervisere, som VIA university college udbyder.

På NVL's hjemmeside hedder det videre: "Uddannelsen skal kvalificere de studerende til at varetage, begrunde og udvikle undervisning og anden ungdoms- og voksenpædagogisk virksomhed. Der er tale om et fleksibelt uddannelsestilbud for personer med kortvarig uddannelsesbaggrund, der underviser eller ønsker at undervise unge og voksne på uddannelsesområder, som ikke har egne pædagogiske uddannelser, for eksempel produktionsskoler, almen voksenuddannelse og folkeoplysning, i sports-, fritids- og kulturlivet, i virksomheder og faglige organisationer og i integrations- og beskæftigelsesindsatsen."

Læs hele nyheden på UVM's hjemmeside

Oops, an error occurred! Code: 20231130100123e294277d