PhD-forsvar 20. juni 2008

Anders Bojesen har indleveret PhD-afhandlingen "The Performative Power of Competence - an Inquiry into Subjectivity and Social Technologies at Work".

Til opnåelse af PhD-graden har Anders Bojesen indleveret en afhandling med titlen The Performative Power of Competence  - an Inquiry into Subjectivity and Social Technologies at Work.

Afhandlingen undersøger, hvad det vil sige at være kompetent i en moderne arbejdspraksis og har som empirisk omdrejningspunkt kompetenceudviklingsforløb i fire statslige institutioner: Biocentrum – DTU, Center for Videregående Uddannelse Storkøbenhavn, Danmarks Miljøundersøgelser og Vejdirektoratet.

Afhandlingens hovedargument er, at kompetence ikke skal forstås udfra en essens, men som havende en performativ kraft, der bestandig får deltagerne i kompetenceudviklingsprojekter til at søge efter det kompetente.

Projektet, der danner baggrund for <personname w:st="on" />kompetence</personname />udviklingsforløbene er støttet af Efteruddannelsesudvalget for Længerevarende Uddannede (ELU) og er blevet til i et samarbejde med Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling (SCKK)

Forsvaret finder sted fredag den 20. juni kl. 13.30-15.30 på Copenhagen Business School, Handelshøjskolen Kilen, Kilevej 14A 2000 Frederiksberg, Lokale Ks43 (Nokia auditoriet). Institut for Organisation er vært ved en efterfølgende reception. Alle er velkomne til at overvære forsvaret, der vil foregå på engelsk.

Afhandlingen kan hentes her.

Oops, an error occurred! Code: 2023113010002931eeba01