Styrkelse af matematikundervisning for voksne

For nylig mødtes forskere og undervisere fra Danmark, Sverige og Norge til et seminar om matematikundervisning for voksne.

Seminaret fandt sted i København og satte fokus på voksnes matematiklæring. Forskere fra DPU, Aarhus Universitet, deltager og giver sammen med de øvrige nordiske forskere deres bud på, hvordan matematik kan kommunikeres, så alle forstår det og deltager aktivt.

Omdrejningspunktet for seminaret bliver de problemer, som undervisere og deltagere oplever i matematikundervisningen. Seminaret sætter samtidig fokus på, hvordan der kan dannes netværk mellem undervisere og mellem undervisere og forskere.

Bag seminaret står CORMEA – Connecting Research and Mathematics Education for Adults. CORMEA støttes af Nordplus Voksen.

Seminaret afholdes på Københavns VUC 22.-23. april 2010 med 114 deltagere.

Oplægsholdere er Håkan Lennerstad, Blekinge Tekniska Høgskola, Birgitte Henriksen, NAVIMAT samt Bjarne Wahlgren og Lena Lindenskov, DPU, Aarhus Universitet. Seminaret er støttet af Nordisk Ministerråd.

I projektet deltager følgende institutioner Danmark: VUC Thy-Mors, Københavns VUC, Aalborg Universitet, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole – Århus Universitet, Norge: Trondheim Voksenopplaering, Oslo VO Sinsen Sverige: Vuxenutbildningen i Skellefteå, Centrum för flexibelt lärande i Söderhamn, Vuxenutbildningen i Östhammar, Åsö vuxengymnasium i Stockholm.

Lena Lindenskov

Oops, an error occurred! Code: 20231130095815fc66066c