Tilbud til dem på kanten

DFS skriver: Undervisning og vejledning går i hånd i hånd i et nyt tilbud til mennesker på kanten af vidensamfundet. Med Individuel Forberedende Uddannelse vil folkeoplysningen give et nyt bidrag til at sikre uddannelse til 95 procent af hver årgang.

Klippet fra DFS: "Individuel Forberedende Uddannelse (IFU) er oplysningsforbundenes og daghøjskolernes bidrag, som kan hjælpe mennesker med at finde og bruge deres egen lyst til at lære – med afsæt i den enkeltes kompetencer, kvaliteter og følelser.

Nyt koncept - baseret på erfaringer
Tankerne og metoder bag IFU har været praktiseret i mange år i forskellige tilbud fra lokale daghøjskoler og oplysningsforbund. Men kort før ferien afsluttede Daghøjskoleforeningen og AOF et udviklingsprojekt, der mundede ud i en omfattende undervisningsvejledning til det nye koncept."

Læs hele artiklen på DFS' hjemmeside

Oops, an error occurred! Code: 202311300959006304597d