Uddannelsesprojekt viser en vej til at fremtidssikre medarbejdere og virksomhed

nkt cables har med støtte fra Socialfonden gennemført et to-årigt uddannelsesprojekt for alle medarbejdere. Projektet har været med til at fremtidssikre både medarbejdere og virksomhed.

­Formålet med projektet var firedelt: dels at sikre, at medarbejderne blev attraktive på arbejdsmarkedet, dels at fastholde virksomhedens position på markedet, dels at løfte industriel produktion ind i videns- og informationssamfundet, og dels at gøre alle medarbejdere, særligt de kortuddannede, til strategiske medarbejdere.

Projektet har været en stor succes, og har nået de ønskede mål. Det har også gjort virksomheden klogere på, hvordan lignende projekter kan fungere endnu bedre, blandt andet ved at fokusere­ mere på forankring og på kvalificering af ledelsen.

Projektet har være succesfuldt, og har blandt andet opnået at:

• medarbejderne – også de kortuddannede – kan afdække kunders uerkendte behov ved at bruge modeller til at løse komplekse udfordringer
  • medarbejderne kan drive udviklingen i fremtidige udviklingsarbejder
  • fastholde industriarbejdspladser
  • generere mindst 100 forbedringsprojekter
  • nå fokusmål og forbedre bundlinjen
  • skabe en ny virksomhedsånd og virksomhedskultur som følge af et nyt mindset, nye modeller og nye værktøjer

På baggrund af erfaringerne fra projektet, vil nkt cables ved lignende projekter i fremtiden ændre en række forhold, herunder:

• kortere projektperiode
  • skarpere forankring
  • bedre udnyttelse af styregruppe og følgegruppe
  • skarpere ledelseskvalificering

Fakta

nkt cables uddannelsesprojekt Mere Vækst og Værdi til alle er finansieret af Socialfonden via Reg­ion Sjælland og Vækstforum og af nkt cables. Projektet kaldes RECUN.

Projektperioden var januar 2010 – april 2012.

Projektet har omfattet alle medarbejderne, og har givet alle 12 hele kursusdage og 6 halve.

Yderligere oplysninger og relevant materiale kan fås ved henvendelse til HRM Bent C. Jensen, nkt cables:­ ­­­­­
T: 5966 1234, E: bent.c.jensen@nktcables.dk

Oops, an error occurred! Code: 202311300958005529c200