Aarhus Universitets logo
Ny model skal bidrage til at skabe overblik over omfang og udviklingstendenser inden for voksen- og efteruddannelse og livslang læring i Danmark.
Når Birte og Ole bliver sendt på efteruddannelse, kan det så måles på virksomhedens bundlinie? Det forsøger en ny undersøgelse at afdække.…
Ny engelsk undersøgelse fra NIACE, National Institute of Adult Continuing Education, præsenterer 10 anbefalinger til en ny omfordeling af midlerne til…
Kan Cooperative Learning - en undervisningsform hvor lærerens tid ved tavlen mindskes og hvor de lærende samarbejder om stoffet – maksimere de…
NCK har eksisteret i snart halvandet år, og det er nu tid til midtvejsstatus. I det forløbne år, har de forskere, der er tilknyttet NCK, haft travlt…
Undervisningsministeriet skriver: Der er sket et boom i antallet af voksne, der melder sig til ordblindeundervisning. Siden første halvår af 2008 er…
Undervisningsministeriet skriver: Det er blevet mere populært at tage en efteruddannelse. Det viser evalueringen af de globaliseringsinitiativer, der…
Hvilke fremtidige kompetencebehov har virksomhederne inden for forskellige brancher i Øresundsregionen? Hvordan er kompetence-efterspørgslen og…
Uddannelse af lærere og voksenlærere følger ikke i tilstrækkelig grad med krav og forandringer på arbejdsmarked og i samfundsliv. Det var en central…
Læring sker hele livet og alle steder. Men hvornårhar vi lært nok? Og hvor skal vi lære alt det, som vihar brug for som borgere i det moderne…
Side 1 af 2