Aarhus Universitets logo
Nationalt seminar i Norge om kompetenceudvikling af voksenlæreren bød på nye vinkler og viste, at der er stor efterspørgsel efter tværgående…
Sjette nummer af CURSIV er nu på gaden. Temanummeret handler om Adult Learning – teachers as learners, og består af en samling artikler, skrevet af…
En kortlægning af formelle krav til voksenundervisere i de nordiske lander peger på, at der stilles høje fag-faglige og almenpædagogiske krav, men…
Resultater fra forskningsprojektet 'Udvikling af læringsmiljø i psykiatrien'
Nyt projekt peger foreløbig på, at blandt andet evnen til selv-monitorering og til at tage kontrol over sygdommen er vigtige kompetencer i kronisk…
Hvordan kan man skabe en optimal sammenhæng mellem professionsuddannelsens indhold og form og den efterfølgende praksis?
Undersøgelser peger på, at omstændighederne for voksenlærerens professionelle udvikling kan optimeres gennem: anerkendelse af voksenundervisere som…
Nationalt Center for Kompetenceudvikling har evalueret undervisningsmetoden Cooperative Learning i voksenundervisningen og dokumenteret positive…
Bjarne Wahlgren, Centerleder for NCK, har udgivet bogen Voksnes læreprocesser - kompetenceudvikling i uddannelse og arbejde.
Den første samlede tværnordiske kortlægning er afsluttet og forskerne bag undersøgelsen kan nu præsentere et unikt og aktuelt materiale om…
Side 3 af 24