Aarhus Universitets logo
Find
Til studerende
Til ph.d.er
Til medarbejdere
Studieportaler
Studieportal - Arts
Ph.d.-portal
Faculty of Arts
Lokale medarbejderinformationer
Medarbejderportal - DPU
Nationalt Center for Kompetenceudvikling
Du er her:
Forside
Publikationer
Forskningsbaserede undersøgelser og analyser
Kontakt
Om NCK
Projekter
Publikationer
E-bøger
Forskningsbaserede undersøgelser og analyser
VEU-Centre og voksenvejledning
Temahæfter om kompetenceudvikling
Effektanalyser og -indikatorer
Faktark om kompetenceudvikling
Nyhedsarkiv
Arrangementer
Forskningsbaserede undersøgelser og analyser
Dette projekt er afsluttet, og hjemmesiden opdateres derfor ikke længere.
Assessment of prior learning in adult vocational education and training
af Vibe Aarkrog og Bjarne Wahlgren
Artiklen sammenfatter erfaringerne med måling af realkompetencer fra projektet ’Fra ufaglært til faglært’, og sætter dem i en international sammenhæng.
Fastholdelsestaskforcen - midtvejsevaluering
Nye Lærerroller på VUC - afsluttende evalueringsrapport
Appendiks til afsluttende evalueringsrapport for Nye Lærerroller på VUC - registerdata
Nye lærerroller på VUC - Relationer Rykker
Fra ufaglært til faglært - Realkompetencer og pædagogik
Fra ufaglært til faglært - metodenotat
Pædagogiske perspektiver på erhvervsrettet voksenuddannelse
Pædagogiske perspektiver på erhvervsrettet voksenuddannelse - eksempelsamling
Review om fastholdelse på erhvervsuddannelserne
Kulturkurset - To sideløbende udviklingsprojekter på VUC&HF Nordjylland
Sixten Wie Bang og Bjarne Wahlgrens review om barrierer for kortuddannedes deltagelse i voksen- og efteruddannelse. Reviewet er udarbejdet i relation til det europæiske forskningsprojekt "Narratives of learning from the low skilled".
Bjarne Wahlgren and Kristina Mariager-Andersons paper from the ESREA/ASEM Conference 2013: Teacher professionalisation in relation to retention strategies
Evidenbaseret viden om voksen- og efteruddannelse 2012
Lisbeth Hybholts paper fra NERA 2013: Patient education in everyday life - preliminary findings about learning across action contexts
Bjarne Wahlgren og Vibe Aaarkrogs paper fra NERA 2013: Challenges in relation to assessment of prior learning
Søre
n Ehlers og Jakob Wandalls paper fra NERA 2013: Universities as providers of lifelong learning: A case study about implementation environments within universities in a Nordic EU member state.
Søren Ehlers' og Jakob Wandalls paper fra NERA 2013: Nordic values, culture, and development of academic skills according to international large scale-assessment (ILSA)
Den nordiske voksenlærer - en kortlægning af kompetencekrav til voksenlærere og uddannelsesmuligheder inden for det voksenpædagogiske område i de nordiske lande
Pædagogisk praksis i VEU - samspillet mellem almen og erhvervsrettet VEU
(pdf)
Barrierer og løftestænger for kortuddannedes opkvalificering
(pdf)
Anerkendelse af realkompetencer - udbredelse, barrierer og gældende praksis
(pdf)
Bilag til rapporten
(pdf)
Forskningsoversigt - effekterne af Cooperative Learning set i et voksenundervisningsperspektiv
(pdf)
Transfer - mellem uddannelse og arbejde
(pdf)
Styrket motivation for deltagelse i AMU-aktiviteter - hvad skal der til?
(pdf)
TUP-projekter 2007-08, Tema 2: Motivation for uddannelse - Erfaringer og erkendelser fra erfa-arbejdet
(pdf)
Motivation og læringsformer - en oversigt over eksisterende forskning
(pdf)
Kompetenceudvikling i virksomheder med særligt fokus på kortuddannede - et litteraturstudium
(pdf)
Beskrivelse og analyse af udbredelse og barrierer og gældende praksis af anerkendelse af realkompetencer
(pdf)
Læringsformers betydning for voksnes motivation for læring
(pdf)
Evidensbaseret viden om voksen- og efteruddannelse 2008-2009
(pdf)
Evidensbaseret viden om voksen- og efteruddannelse 2010-2011
(pdf)
Revideret 30.08.2023
-
Sia Hovmand Sørensen