Aarhus Universitets logo
NCK gennemfører en samlet evaluering af de opnåede resultater og dokumenterede effekter af de cirka 20 voksenvejledningsnetværk, der er etableret i…
Hvordan opbygger man en god platform for læring, idéudvikling og kreativitet på arbejdspladsen? Fremtidens kompetencer udvikles ved at skabe effektive…
Det kan låta som en kliché att säga att yrke och utbildning går hand i hand, men om vi tittar närmare på de två och börjar bena ut hur de påverkar…
Uddrag af nyhed fra NVL: Kortuddannede og ledige skal opkvalificeres for, at deres situation på arbejdsmarkedet kan forbedres, har det i årtier lydt…
Den 24.-26. november afholder ASEM konference om lifelong learning i Beijing under temaet Frameworks for Supporting Lifelong learning. ASEM er et…
Ny rapport fra NVL giver indsigt i, hvordan man arbejder med voksnes læring i de nordiske lande. Rapporten er ment som en inspiration til at fokusere…
Nyhed fra Beskæftigelsesministeriet: Knap 43 procent af de såkaldte voksenlærlinge har allerede en uddannelse. Cirka syv procent har en videregående…
Undervisningsministeriet har offentliggjort statistik over antallet af kursister på FVU for undervisningsårene 2004/05-2006/07. Kursisterne er fordelt…
Bogen Qualifying adult learning professionals in Europe består af en række artikler, hvis omdrejningspunkt er professionalisering af voksenuddannere –…
Nyhed fra Undervisningsministeriet: Danmark fremhæves i den årlige rapport om OECD-landenes uddannelsessystemer, Education at a Glance, som et af de…
Side 21 af 24