VUC Lyngby, VUC Nordsjælland, VUC Frederiksberg og VUC Vestegnen gennemfører et projekt, der videreudvikler, afprøver og effektmåler en pædagogisk metode, "Cooperative Learning" i en dansk virkelighed og mere specifikt i forhold til VUC'ernes nye kursistmålgrupper.
Nationalt Center for Kompetenceudvikling har fået opgaven som evaluator på projektet. I den sammenhæng er NCK ved at indsamle dokumentation om CL-metoden og om dens mulige virkninger. NCK har i den forbindelse indsamlet den (meget begrænsede) viden, som findes internationalt om måling af effekten af uddannelse/undervisning/træning af voksenundervisningslærere.
Formålet med projektet er
Cooperative Learning i voksenundervisningen - læring og lærerkompetencer. Afsluttende evaluering (pdf)
Appendiks til evalueringsrapport (pdf)
Cooperative Learning i voksenundervisningen - læring og lærerkompetencer Midtvejsevaluering (pdf)
Forskningsoversigt - Effekterne af Cooperative Learning set i et voksenundervisningsperspektiv (pdf)
Bilag til forskningsoversigt Cooperative Learning (pdf)